Monday 6 September 2010

Kyklooppi, hanga, és a legjobb ország (Part 1)

Már általános iskolában megtanultam, hogy a címnek egyértelműnek, lényegre törőnek, és lehetőleg rövidnek kell lennie. Szívből remélem, hogy (ha már a hossz és a lényegre törés nem stimmel) mire a kedves olvasó a bejegyzés végre ér, legalább az egyes számú kikötés teljesülni fog.
A napokban olvastam egy cikket a Newsweek magazinban, ami szerint Finnország a legjobb ország a világon (Best country overall), ráadásul még a "Legjobb kis ország", a "Legjobb jövedelemmel rendelkező ország", és a "Legjobb oktatással rendelkező ország" címeket is elnyerte. Ezek után hogyan is merném bármiféle kritikával illetni ezt a fantasztikus és szeretnivaló államot...? De sajnos van egy dolog, ami kicsit kiverte nálam a biztosítékot... Ha az ember Nurmijärviből Kotkába akar menni egy hétvégére, az út (csak oda!) 35 €-ba (9900 HUF) kerül, ha az illető teljes árú menetjeggyel utazik. Ja, és ezt persze visszafelé is ki kell ám fizetni, tehát ott tartunk, hogy kb. 20 000 Ft-ot kell költeni csak arra, hogy az ember megy 2 x 150 km-t busszal. Voi vitsi. Azt elismerem, hogy a buszok, az utak és az egész utazás minősége össze sem hasonlítható a magyar változattal, de azért kérem... Csoda, hogy az emberek (igen, még az itteni magas fizetések mellett is) használják a tömegközlekedést. Na jó, nem csoda, hiszem a benzin és az autópályán való közlekedés díja még drágább lenne... Szóval ennyit a fantasztikus finn utazásról és költségeiről. A lényeg az, hogy a hétvégén elmentem Kotkába, a júliusi kalandom óta először. Az a város egyszerűen fantasztikus... A tenger közelsége, az erdő, a szigetek, az utcák és az emberek... Egészen más, mint Helsinki, vagy bármelyik másik város, amiben jártam. Järvenpää és Helsinki után ez a következő lehetséges jövőbeli lakhelyem... :)
Még a múlt hétvégéről sem írtam, pedig az Mäntsälä:ben volt... meg egyébként is, ez egy aupair blog akar lenni...
Az elmúlt hét történései:
  • Riku és Tino egész héten itthon voltak, betegen, folyós orral és köhögve... Ennél csak az volt a rosszabb, hogy nem mehettek ki (főleg Tino, mert ő még antibiotikumot is szedett)... Ennek az lett az eredménye, hogy délutánra már mindketten nyűgösek lettek és általában állt a bál... A büntiszoba elkerülhetelenné vált, főleg mikor Tino bemászott az asztal alá az ebéd közepén és onnan szórakoztatta Rikut... A kissrác egyébként jó lenne, de Tino sokszor beleviszi a rosszba.
  • Nagyon-nagyon hideg volt, 8-9 fok körül... Csak egy bőrkabátot hoztam, mondjuk ez egyelőre elég, mivel most már jobb az idő (közben a legnagyobb gyerek [aki már tud olvasni, és észrevette, hogy leírtam a nevét, úgyhogy ki kellett törölnöm :P] egyfolytában beszél hozzám... "Mit csinálsz? Mit csináljak? Nézhetem a tévét?" és egyéb mondatok, amiket nem értek... be nem áll a szája. A legviccesebb az egészben az, hogy valóban úgy beszélnek hozzám, mintha érteném. Az egy dolog, hogy értek dolgokat, egyszerűbb mondatokat, de ha valaki nekem ez a "beszélt nyelvet" hadarja, azt kicsit nehezen értem meg. Mert ugye a könyv-nyelv és az "igazi hétköznapi finn" nagyon különbözik egymástól...).
  • Minden reggel végiglapozom a Helsingin Sanomat-ot, miközben a srácok a reggeli meséket nézik... eddig már kétszer találtam benne valamiféle magyar vonatkozást - szerencsére pozitív témával kapcsolatban (azt hiszem, az egyik cikk a paprikákról szólt). Viszont csak addig nézem, amíg nem kezdődik az a bizonyos zene... Mert akkor mindent hátrahagyva felpattanok és én is leülök a szőnyegre. Komolyan mondom, ha az ember gyerekek mellett van, egyszerűen újra vágyik arra, hogy mesét nézzen. A legjobb az egészben, hogy szinte mindent meg lehet érteni. Ja, a mese címe "Pikku ja Jätti"... a másik sztár mese "Taskuvaari". Legalább is Tino kedvence az... :P
  • A legkedveltebb játék az UNO... Persze állatos formában. Tiikeri, leiona, kirahvi (ez a zsiráf)... ja, meg az apina, ami a majom, és Rikut a ritmikus "U-U-A-A!" ordítására készteti.
 Még rengeteg dologgal el vagyok maradva, sok mindent le szeretnék írni, sok embernek írnom kell, és kéne egy jó határidőnapló... Réka, a tiedet meg hamarosan küldöm. Még a héten :)

Part 2 - HAMAROSAN!

JA ÉS A PÉNTEK SZABAAAAAAAAAAAAAAD! :))))))

No comments:

Post a Comment