Saturday 19 June 2010

Kezdő lépések

HUH.
Egy jó nagy HUH, mégegyszer.
"P.s.: a következő bejegyzés tartalmából...: családkeresés, kapcsolatfelvétel, fontos információk, hol kezdjem?" Csak hogy el ne felejtsem...
És a magyarázat a nagy HUH-ra. Megkaptam életem egyik legboldogabb e-mailjét. Illetve, azt, ami talán a legboldogabbá tett eddigi életem során. Nem is a tartalma volt boldogító, hanem a tény, hogy KAPTAM. Most, hogy így nézem, ez nem is magyarázat... Najó, úgy látom kénytelen leszek azzal a drága PS-sel kezdeni... :)
  • Családkeresés...
    Na igen. Mivel fogalmam sem volt, hogyan vágjak bele ebbe az egész au pair dologba, úgy döntöttem, megkérdezek valakit, akinek már volt/van benne tapasztalata... Egy volt osztálytársam érettségi után ment ki Németországba egy kétgyerekes családhoz, így gondoltam, ő biztosan tud segíteni. Tudott is... Tőle kaptam a tippet, hogy regisztráljak az Aupair World című oldalon, ahol a saját elvárásaid, "követelményeid" alapján ajánlanak neked családokat az adatbázisból. Beállíthatod, hogy milyen nemzetiségű családokat preferálsz, hány gyerekes családnál szeretnél dolgozni, állatok legyenek-e, dohányozhat-e a család, nagyvárosi, kisvárosi vagy vidéki a host... szóval ezek a szűrők csak a számodra kedvező adottságokkal rendelkező családokat mutatják (de persze a többi családot is megnézheted). Érdemes jól megírni a bemutatkozásodat, és őszintén megmondani mindent, nem eltúlozni a dolgokat, mert ha később komolyabbra fordulnak a dolgok, úgyis minden kiderül... Fényképeket is feltölthetsz magadról, hiszen sokat számít az, hogyha az ember látja, kit fog alkalmazni/kiknél fog dolgozni és lakni.
  • Kapcsolatfelvétel...
    Ha megtetszik egy család, akkor egyetlen kattintással "pozitív értesítőt", egy sablonüzenetet küldhetsz neki, ami tartalmazza az e-mail címedet. Eztuán a családon a sor, hogy eldöntse, szimpatikus vagy-e nekik, vagy sem, és ez alapján válaszolnak, vagy pozitívan, vagy negatívan. Mivel ezek sablonüzenetek, semmi többet nem tudhatsz meg a családról belőlük, ezért kapod meg az e-mail címüket, hogy felvehesd velük a kapcsolatot. Kissé kínban voltam, amikor megkaptam az első pozitív visszajelzésemet, hogy most akkor nekem kéne először írnom? Vagy várjak, amíg írnak? Volt, aki írt (gondolom, akinek tényleg fontos és sürgős volt a dolog, vagy valóban szimpatikus voltam a profilom alapján), volt, aki nem. De úgy gondolom, érdemes egy rövid "bemutatkozó" mailt küldeni azoknak, akik nem írnak, hogy jelezd, érdeklődsz (én is ezt tettem, de végül egy olyan családdal lett komolyabb a kapcsolat, akik rögtön írtak nekem).Eleinte több család is írt, még olyanok is, akik nem feleltek meg az én "elvárásaimnak", úgyhogy mindenkinek vissza kellett jeleznem, és mivel úgy állt a dolog, hogy egy család tényleg érdeklődik, a többieknek írtam egy "köszi az érdeklődést, de úgy néz ki, megvan a családom, biztos ti is találtok majd egy jó au pairt, sok sikert" e-mailt.
  • És a többi...
    A többi? Az már igazán a leendő au pair-en és a családon múlik. Ha úgy néz ki, megvan az igazi, akkor e-mailek e-maileket követnek, mindenre bátran rá lehet kérdezni, ami érdekel. Nem szabad szégyenlősködni meg aggódni, hiszen rajtad múlik, hogy mit fogsz csinálni, és hogyan fognak telni a napjaid a munkád során. Érdemes minél többet kérdezni, érdeklődni: mit kell majd csinálnod (pl. egy heted miből áll), mikor van szabadidőd, mennyi zsebpénzt kapnál, mikor mehetsz többnapos szabadságra, mikor járhatsz nyelvórákra, hol fogsz lakni, meddig dolgoznak a szülők, milyen házimunkát kell elvégezned, stb. Én azt is megkérdeztem, hogy vihetem-e a gitáromat, és örömmel vették, sőt, azt is megtudtam, hogy az anyuka is kiskora óta zongorázott, csakúgy, mint én :) Szóval ilyen dolgokra is fény derülhet, és nem árt (sőt!) ha tájékozott vagy...
  • Egyéb információk
    Fontos kérdés az, hogy milyen papírokra lesz szükséged kint. Minden országra más szabályok vonatkoznak a kinttartózkodást illetően, ezt a választott országod linkje alatt megtalálod itt: Visa & Regulations. Ugyanezen az oldalon van egy Aupair ABC nevű lap, ahol sok fontos dolgot leírtak, érdemes elolvasni.
Tehát akkor visszatérve a nagy HUH-ra... Mivel ez a bejegyzés eddig piszkozatként pihent, azóta már megvolt még egy e-mail váltás, úgyhogy teljes egészében megnyugodtam :)
Kati válaszolt, 4 nap után (ez volt a nagy HUH), pedig már azt hittem, esetleg valaki mást választottak helyettem (habár Lussu írta, hogy ez nem jellemző a finnekre... hogy ilyen komolyan leveleznek valakivel, fontos dolgokat lefixálnak, és akkor egyszer csak PUFF! eltűnnek... legyen mindenben, mindig, ugyanígy igaza :) ). De nem így történt. Nem volt internetközelben, és elfelejtette előre megírni, úgyhogy bocsánatot is kért.
A lényeg: megvan a repülőjegyem :)))) Augusztus 24-én indulok Ferihegyről a Wizzair-rel, Turkuba. Hát igen, Turku... Mehettem volna a Finnair-rel is (jaaaaaj, de szeretem!), de olyan horribilis összegekért reptetnek, hogy eszméletlen... 50 ezer Forint, csak oda egy repülőjegy (csak oda... na ilyet se vettem még sehova...), úgyhogy inkább megírtam Katinak, hogy mivel anyagilag kevésbé lenne megterhelő, ha Turkuba mennék, onnan meg Helsinkibe vonattal, ahol esetleg felvehetnének. Hát, amilyen rendes, visszaírt, hogy ne aggódjak, nem kell Turkuban kolbászolnom, eljönnek értem kocsival. Oh, jaj... Nem mondom, jó buli lett volna ez a Turku-Helsinki utazás, csak nem akkora nagy csomaggal...
Na és a július... 6-től 20-ig... Na, az kéremszépen, nyaralás lesz a javából a nagy fejes előtt. Igyekszem összehozni egy találkozót Katiékkal az első három napban, mielőtt Lussu leszerel, mert azért kíváncsi vagyok... És gondolom, ők is. Ja, még azt hozzáteszem, hogy ekkorra is felajánlották, hogy elugranak értem Helsinkibe, és elvisznek magukhoz... És ha ez még nem lenne elég, felajánlották, hogy az augusztusi repjegyemet is kifizetik...
Kíváncsian várom, hogy mikor fogok felébredni...

    No comments:

    Post a Comment